Vi är här för att hjälpa dig!
error_outlineDe valda sökinställningarna gav inte något resultat.
Frågor och svar
Här finner du svaren på de mest vanliga frågorna gällande ditt fordon och Autolease. Du kan söka med fritext eller använda de mest relevanta taggarna ovan. Eller så kan du se de mest eftersökta ämnena i översikten nedan.
Hur kan jag komma igång med att ladda min bil via Autolease Charge?
För att du ska kunna komma igång med Autolease Charge behöver vi koppla din mailadress för tillgång, ladda ner appen "Northe" samt följa instruktionerna i aktiveringsmailet som du får.
I vår bilkonfigurator kan du snabbt och enkelt se den totala månadskostnaden för fler än 1500 bilmodeller. Du väljer själv märke, modell, färg, utrustning, leasingtid och antal mil du önskar. Läs mer här!
Här har vi samlat alla frågor om beställning av bil, t.ex. räkna ut månadskostnad, förmånsvärde, beställning av bil etc.
Läs mer här!
Läs vidare här
Här har vi samlat alla frågor och svar gällande återlämning av bil/avslut av leasingkontrakt
Här har vi samlat vanliga frågor och svar om; Drivmedelskort, km-rapportering, utlandskörning, trängselskatt, parkeringsböter, förarbyte etc.
Läs mer här!
Hur gör jag med min km-rapportering när jag är bortrest?
Du kan självklart logga in själv under rapporteringsperioden på vilken enhet som helst (behöver ej vara arbetsdator). Mobil, surfplatta eller privat dator. Du kan med fördel lägga till vår hemsida på hemskärmen så blir den som en App på mobilen. Läs mer här!
Jag har problem att logga in på Mitt Autolease, vad gör jag nu?
Om du har problem att logga in testa först att byta lösenord via knappen "glömt mitt lösenord". Du ska få en e-post med ett nytt lösenord som du kan prova logga in med. Du kan bli uppmanad att byta lösenord, detta bestämmer du själv om du önskar göra. Tänk på att spara lösenordet på ett säkert sätt. Läs mer här!
Jag har förlorat mitt drivmedelskort, vad gör jag?
Det första du behöver göra är att spärra kortet. Du kan spärra det i Mitt Autolease, via telefonsamtal till drivmedelsbolagen eller genom att kontakta oss. Lär mer här!
Jag har fått punktering, vad gör jag nu?
Står du olämpligt till, följ först allmänna säkerhetsåtgärder. I de flesta bilar finns hjultätning (under lastrumsgolvet) för att kunna tillfälligt åtgärda mindre punktering, så du kan ta dig till närmsta verkstad. Behöver du bärgning kontakta Autolease Vägassistans på 0771-58 96 00.
Jag behöver hyrbil, hur och var bokar jag den?
Du kan alltid boka hyrbil vid service. Ta kontakt med någon av våra samarbetspartners nedan. Glöm inte att uppge vårt kundnummer. Läs mer här!
I vår bilkonfigurator kan du snabbt och enkelt se den totala månadskostnaden för fler än 1500 bilmodeller. Du väljer själv märke, modell, färg, utrustning, leasingtid och antal mil du önskar. Läs mer här!
Var/hur anmäler jag en skada på min bil?
Börja med att se över internt vilken försäkring din arbetsgivare har. Om ni har försäkring via Autolease samarbetar vi med Trygg Hansa. Då ska skadan alltid anmälas hos Trygg Hansa, oavsett om det är vagnskadegaranti eller inte. Anmäl skadan så fort som möjligt, då anmälningsfristen är snäv hos de flesta försäkringsbolag. <b>Läs mer här!</b>
Jag behöver reparera en glasskada - var vänder jag mig?
Våra samarbetspartners för byte av vindruta och övriga glasrelaterade ärenden (dock ej strålkastare) är Ryds Bilglas och Carglass. Läs mer här!
{{elem.Description}}
Hittar du inte svaren du söker?
Vi vill självklart hjälpa dig! Det finns tre enkla sätt att komma i kontakt med oss:
För korta enkla ärenden har vi en chatt där du når oss nere i högra hörnet här på hemsidan under vardagar 8:30 - 17:00. |
Om ditt ärende är mer omfattande ber vi att du skickar ett mail till oss via kundsupport@autolease.se och där bifogar relevant information och referenser. |
Du kan också nå oss via telefon 08-473 46 80 på vardagar 8:30 - 17:00. |